Uniknij zostania oszukanym przez fałszywe e-maile powiadamiające o błędzie synchronizacji skrzynki odbiorczej
Napisany przez Tomasa Meskauskasa, (zaktualizowany)
Jakim e-mailem jest „Email Failed To Sync"?
„Email Failed To Sync" to wiadomość spamowa promująca oszustwo phishingowe. W tym fałszywym e-mailu znajduje się informacja, że odbiorca ma oczekujące wiadomości, które nie dotarły do jego skrzynki odbiorczej. Gdy użytkownik próbuje przejrzeć nieistniejące e-maile, zostaje przekierowany na stronę phishingową, której celem są dane logowania.
Przegląd oszustwa e-mailowego „Email Failed To Sync"
Wiadomość spamowa o temacie „You have (7) undelivered/pending mails" (może się różnić) informuje odbiorcę, że jego skrzynka odbiorcza nie została zsynchronizowana w określonym dniu. Z powodu tego błędu nie dotarło wiele wiadomości przychodzących. Odbiorca jest proszony o kliknięcie przycisku „REVIEW MESSAGES" poniżej, aby sprawdzić oczekujące e-maile i wybrać, co z nimi zrobić (tj. pozwolić im dostać się do skrzynki odbiorczej, usunąć je itp.).
Jak wspomniano we wstępie, ten e-mail jest fałszywy i nie jest w żaden sposób powiązany z żadnymi legalnymi usługodawcami ani innymi podmiotami.
Postępując zgodnie z instrukcjami zawartymi w tej wiadomości, użytkownik zostaje przekierowany na stronę phishingową, która imituje jego stronę logowania do poczty e-mail. Próby uzyskania dostępu do konta za pośrednictwem tej fałszywej strony internetowej ujawniają dane logowania (tj. hasło).
Oszuści mogą nie tylko ukraść pocztę, ale mogą również uzyskać dostęp do zarejestrowanych za jej pośrednictwem kont/platform. Aby rozwinąć temat potencjalnych nadużyć, cyberprzestępcy mogą ukraść tożsamość właścicieli kont (np. e-maili, sieci społecznościowych/mediów, komunikatorów, czatów itp.) i żądać pożyczek lub darowizn od kontaktów/przyjaciół/obserwatorów, promować oszustwa i rozsyłać złośliwe oprogramowanie, udostępniając złośliwe linki lub pliki.
Co więcej, wrażliwe treści wykryte na zainfekowanych nośnikach danych lub podobnych platformach mogą zostać wykorzystane do szantażu lub do innych niegodziwych celów. Co więcej, przejęte konta związane z finansami (np. bankowością internetową, przelewami pieniężnymi, handlem elektronicznym, portfelami cyfrowymi itp.) mogą być wykorzystywane do ułatwiania nieuczciwych transakcji i zakupów online.
Podsumowując, ofiary oszukańczych wiadomości typu „Email Failed To Sync" mogą doświadczyć poważnych problemów związanych z prywatnością, strat finansowych, a nawet kradzieży tożsamości.
Jeśli podałeś już swoje dane do logowania – natychmiast zmień hasła do wszystkich potencjalnie ujawnionych kont i skontaktuj się z ich oficjalnym wsparciem.
Nazwa | E-mail phishingowy „Email Failed To Sync" |
Typ zagrożenia | Phishing, oszustwo, inżynieria społeczna, oszustwo finansowe |
Fałszywe twierdzenie | E-maile nie dotarły do skrzynki odbiorczej z powodu błędu synchronizacji. |
Objawy | Nieautoryzowane zakupy online, zmienione hasła do kont internetowych, kradzież tożsamości, nielegalny dostęp do komputera. |
Metody dystrybucji | Zwodnicze e-maile, fałszywe reklamy pop-up online, techniki zatruwania wyszukiwarek, błędnie napisane domeny. |
Zniszczenie | Utrata wrażliwych informacji prywatnych, strata pieniężna, kradzież tożsamości. |
Usuwanie malware (Windows) | Aby usunąć możliwe infekcje malware, przeskanuj komputer profesjonalnym oprogramowaniem antywirusowym. Nasi analitycy bezpieczeństwa zalecają korzystanie z Combo Cleaner. |
Przykłady spamowych kampanii phishingowych
"Account Shutdown Notification", "Mailbox Flagged For Unusual-Activities", "Removal Of Mail ID" i "cPanel Mail Server IMAP/POP3 Error" to tylko kilka przykładów e-maili phishingowych, które ostatnio zbadaliśmy.
Poczta spamowa jest wykorzystywana do promowania różnych oszustw, a nawet do rozsyłania złośliwego oprogramowania. Powszechnie panujące przekonanie, że te zwodnicze e-maile są pełne błędów ortograficznych i gramatycznych, nie jest wyłącznie prawdą. Wiadomości spamowe mogą być kompetentnie tworzone i wiarygodnie maskowane jako wiadomości od legalnych dostawców usług, firm, organizacji, instytucji, władz i innych podmiotów.
Jak kampanie spamowe infekują komputery?
Kampanie spamowe są powszechnie wykorzystywane do dystrybucji złośliwego oprogramowania. Te e-maile/wiadomości mogą zawierać złośliwe pliki w postaci załączników lub linków do pobrania. Plikami mogą być archiwa (RAR, ZIP itp.), pliki wykonywalne (.exe, .run itp.), dokumenty (Microsoft Office, Microsoft OneNote, PDF itp.), JavaScript itd.
Łańcuch infekcji jest uruchamiany po otwarciu takiego pliku. Niektóre formaty mogą wymagać dodatkowej interakcji użytkownika w celu zainicjowania procesów pobierania/instalacji złośliwego oprogramowania. Przykładowo, pliki Microsoft Office wymagają od użytkowników włączenia makropoleceń (tj. edycji/treści), podczas gdy dokumenty OneNote wymagają od użytkowników klikania osadzonych plików/łączy.
Jak uniknąć instalacji malware?
Zdecydowanie zalecamy ostrożne traktowanie przychodzących e-maili, wiadomości prywatnych/bezpośrednich, SMS-ów i innych wiadomości. Nie otwieraj załączników ani łączy znajdujących się w podejrzanych/nieistotnych wiadomościach, ponieważ mogą być zakaźne. Ważne jest, aby używać wersji pakietu Microsoft Office po 2010 r., ponieważ ich tryb „Widoku chronionego" uniemożliwia automatyczne wykonywanie makr.
Należy pamiętać, że złośliwe oprogramowanie nie rozsyła się wyłącznie poprzez pocztę spamową. Dlatego zalecamy również zachowanie ostrożności podczas przeglądania sieci, ponieważ oszukańcze i złośliwe treści online zwykle wydają się autentyczne i nieszkodliwe.
Ponadto wszystkie pliki do pobrania muszą pochodzić z oficjalnych i zweryfikowanych źródeł. Innym zaleceniem jest aktywowanie i aktualizowanie programów przy użyciu funkcji/narzędzi zapewnionych przez legalnych programistów, ponieważ nielegalne narzędzia aktywacyjne („łamania" zabezpieczeń) i aktualizacje stron trzecich mogą zawierać malware.
Musimy podkreślić, że zainstalowanie i aktualizowanie niezawodnego programu antywirusowego ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa urządzenia i użytkownika. Należy używać oprogramowania zabezpieczającego do regularnego skanowania systemu i usuwania wykrytych zagrożeń. Jeśli otworzyłeś już złośliwe załączniki, zalecamy wykonanie skanowania za pomocą Combo Cleaner, aby automatycznie usunąć obecne malware.
Tekst prezentowany w spamowej wiadomości e-mail „Email Failed To Sync":
Temat: You have (7) undelivered/pending mails
Dear client,
We noticed that your email failed to sync messages to your inbox as of 3/16/2024 4:32:11 a.m...
This is due to a server error on your mailbox.
Review these messages and choose what happens to them.
REVIEW MESSAGES
Zrzut ekranu witryny phishingowej promowanej przez kampanię spamową „Email Failed To Sync":
Natychmiastowe automatyczne usunięcie malware:
Ręczne usuwanie zagrożenia może być długim i skomplikowanym procesem, który wymaga zaawansowanych umiejętności obsługi komputera. Combo Cleaner to profesjonalne narzędzie do automatycznego usuwania malware, które jest zalecane do pozbycia się złośliwego oprogramowania. Pobierz je, klikając poniższy przycisk:
▼ POBIERZ Combo Cleaner
Bezpłatny skaner sprawdza, czy twój komputer został zainfekowany. Aby korzystać z w pełni funkcjonalnego produktu, musisz kupić licencję na Combo Cleaner. Dostępny jest 7-dniowy bezpłatny okres próbny. Combo Cleaner jest własnością i jest zarządzane przez Rcs Lt, spółkę macierzystą PCRisk. Przeczytaj więcej. Pobierając jakiekolwiek oprogramowanie wyszczególnione na tej stronie zgadzasz się z naszą Polityką prywatności oraz Regulaminem.
Szybkie menu:
- Czym jest E-mail phishingowy „Email Failed To Sync"?
- Typy złośliwych wiadomości e-mailowych.
- Jak rozpoznać złośliwy e-mail?
- Co zrobić jeśli dałeś się oszukać e-mailowi ze spamem?
Typy złośliwych wiadomości e-mailowych:
E-maile phishingowe
Najczęściej cyberprzestępcy wykorzystują zwodnicze e-maile, aby nakłonić użytkowników internetu do podania swoich poufnych informacji prywatnych, na przykład danych logowania do różnych usług online, kont e-mail lub informacji bankowych online.
Takie ataki nazywane są phishingiem. W ataku phishingowym cyberprzestępcy zwykle wysyłają wiadomość e-mail z logo popularnej usługi (na przykład Microsoft, DHL, Amazon, Netflix), tworzą wrażenie pilności (zły adres wysyłki, nieaktualne hasło itp.) i umieszczają link, który mają nadzieję ich potencjalne ofiary klikną.
Po kliknięciu linku prezentowanego w takiej wiadomości ofiary są przekierowywane na fałszywą stronę internetową, która wygląda identycznie lub bardzo podobnie do oryginalnej. Ofiary są następnie proszone o podanie hasła, danych karty kredytowej lub innych informacji, które zostały skradzione przez cyberprzestępców.
E-maile ze złośliwymi załącznikami
Innym popularnym wektorem ataku jest poczta spamowa ze złośliwymi załącznikami, które infekują komputery użytkowników malware. Złośliwe załączniki zwykle zawierają trojany zdolne do kradzieży haseł, informacji bankowych i innych poufnych informacji.
W przypadku takich ataków głównym celem cyberprzestępców jest nakłonienie potencjalnych ofiar do otwarcia zainfekowanego załącznika do wiadomości e-mail. Aby osiągnąć ten cel, wiadomości e-mail wspominają zwykle o ostatnio otrzymanych fakturach, faksach lub wiadomościach głosowych.
Jeśli potencjalna ofiara wpadnie w pułapkę i otworzy załącznik, jej komputery zostaną zainfekowane, a cyberprzestępcy mogą zebrać wiele poufnych informacji.
Chociaż jest to bardziej skomplikowana metoda kradzieży danych osobowych (filtry spamu i programy antywirusowe zwykle wykrywają takie próby), jeśli cyberprzestępcy będą skuteczni, mogą uzyskać znacznie szerszy wachlarz danych i zbierać informacje przez długi czas.
E-maile wyłudzenia seksualnego
To jest rodzaj phishingu. W takim przypadku użytkownicy otrzymują wiadomość e-mail z informacją, że cyberprzestępca może uzyskać dostęp do kamery internetowej potencjalnej ofiary i ma nagranie wideo przedstawiające masturbację.
Aby pozbyć się wideo, ofiary proszone są o zapłacenie okupu (zwykle przy użyciu Bitcoin lub innej kryptowaluty). Niemniej jednak wszystkie te twierdzenia są fałszywe — użytkownicy, którzy otrzymują takie wiadomości, powinni je zignorować i usunąć.
Jak rozpoznać złośliwy e-mail?
Chociaż cyberprzestępcy starają się, aby ich wiadomości z przynętą wyglądały na wiarygodne, oto kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, próbując wykryć e-mail phishingowy:
- Sprawdź adres e-mail nadawcy („od"): Najedź kursorem myszy na adres „od" i sprawdź, czy jest prawidłowy. Przykładowo, jeśli otrzymałeś wiadomość od Microsoft, sprawdź, czy adres e-mail to @microsoft.com, a nie coś podejrzanego, takiego jak @m1crosoft.com, @microsoft.com, @account-security-noreply.com itp.
- Sprawdź ogólne powitania: Jeśli powitanie w wiadomości brzmi „Szanowny użytkowniku", „Szanowny @twojamail.com", „Szanowny drogi kliencie", powinno to wzbudzić podejrzliwość. Najczęściej firmy zwracają się do ciebie po imieniu. Brak tych informacji może sygnalizować próbę phishingu.
- Sprawdź linki w wiadomości e-mail: Umieść wskaźnik myszy nad linkiem przedstawionym w e-mailu. Jeśli link wydaje się podejrzany, nie klikaj go. Przykładowo, jeśli otrzymałeś wiadomość od Microsoft, a link w wiadomości wskazuje, że prowadzi do adresu firebasestorage.googleapis.com/v0... nie powinieneś mu ufać. Najlepiej nie klikać żadnych linków w e-mailach, a najpierw odwiedzić witrynę firmy, która wysłała ci wiadomość.
- Nie ufaj ślepo załącznikom wiadomości e-mail: Najczęściej legalne firmy proszą cię o zalogowanie się na ich stronie internetowej i przejrzenie znajdujących się tam dokumentów. Jeśli otrzymałeś wiadomość e-mail z załącznikiem, dobrym pomysłem jest przeskanowanie jej programem antywirusowym. Zainfekowane załączniki do wiadomości e-mail są powszechnym wektorem ataku wykorzystywanym przez cyberprzestępców.
Aby zminimalizować ryzyko otwarcia phishingu i złośliwych wiadomości e-mail, zalecamy użycie Combo Cleaner.
Przykład spamowej wiadomości e-mail:
Co zrobić jeśli dałeś się oszukać e-mailowi ze spamem?
- Jeśli kliknąłeś link w wiadomości phishingowej i wprowadziłeś hasło - pamiętaj o jak najszybszej zmianie hasła. Zwykle cyberprzestępcy zbierają skradzione dane uwierzytelniające, a następnie sprzedają je innym grupom, które wykorzystują je do złośliwych celów. Jeśli zmienisz hasło w odpowiednim czasie, istnieje szansa, że przestępcy nie będą mieli wystarczająco dużo czasu, aby wyrządzić jakiekolwiek szkody.
- Jeśli podałeś dane swojej karty kredytowej - jak najszybciej skontaktuj się ze swoim bankiem i wyjaśnij sytuację. Istnieje duża szansa, że będziesz musiał anulować zagrożoną kartę kredytową i uzyskać nową.
- Jeśli zauważysz jakiekolwiek oznaki kradzieży tożsamości - powinieneś natychmiast skontaktować się z Federalną Komisją Handlu. Ta instytucja zbierze informacje o twojej sytuacji i stworzy osobisty plan naprawczy.
- Jeśli otworzyłeś złośliwy załącznik - twój komputer jest prawdopodobnie zainfekowany i powinieneś go przeskanować za pomocą renomowanej aplikacji antywirusowej. W tym celu zalecamy użycie Combo Cleaner.
- Pomóż innym użytkownikom internetu - zgłaszaj e-maile phishingowe do Roboczej Grupy Antyphishingowej, Centrum Skarg Przestępczości Internetowej, Narodowego Centrum Informacji o Przestępstwach Finansowych i Departamentu Sprawiedliwości USA.
Często zadawane pytania (FAQ)
Dlaczego otrzymałem tego e-maila?
Niezależnie od wszelkich istotnych szczegółów, które mogą zawierać, wiadomości spamowe nie są osobiste. Cyberprzestępcy rozsyłają tę pocztę na masową skalę. Dlatego też tysiące użytkowników otrzymuje identyczne wiadomości.
Podałem swoje dane osobowe, gdy zostałem oszukany przez tę wiadomość spamową. Co powinienem zrobić?
Jeśli podałeś dane uwierzytelniające swoje konto – zmień hasła do wszystkich kont, które mogą zostać przejęte i powiadom ich oficjalne wsparcie. A jeśli ujawniłeś inne prywatne dane (np. dane z dowodu osobistego, skany/zdjęcia paszportu, numery kart kredytowych itp.) – natychmiast skontaktuj się z odpowiednimi organami.
Przeczytałem wiadomość spamową, ale nie otworzyłem załącznika. Czy mój komputer jest zainfekowany?
Urządzenia są infekowane po otwarciu złośliwych załączników lub linków. Samo przeczytanie e-maila nie stwarza takiego zagrożenia.
Pobrałem i otworzyłem plik załączony do wiadomości spamowej. Czy mój komputer jest zainfekowany?
To, czy system został naruszony, może zależeć od formatu otwartego pliku. Jeśli był to plik wykonywalny (.exe, .run itp.) – najprawdopodobniej tak. Można jednak uniknąć wywołania infekcji, jeśli jest to dokument (.doc, .xls, .pdf, .one itp.). Te formaty mogą wymagać dodatkowych działań, aby przyspieszyć łańcuchy pobierania/instalacji złośliwego oprogramowania (np. włączenia makropoleceń, kliknięcia osadzonej zawartości itp.).
Czy Combo Cleaner usunie infekcje malware obecne w załącznikach do e-maila?
Tak, Combo Cleaner ma na celu wykrywanie i usuwanie wszelkiego rodzaju zagrożeń. Jest w stanie usunąć praktycznie wszystkie znane infekcje złośliwym oprogramowaniem. Należy pamiętać, że ponieważ wyrafinowane złośliwe programy zwykle ukrywają się głęboko w systemach, konieczne jest wykonanie pełnego skanowania systemu.
▼ Pokaż dyskusję