FacebookTwitterLinkedIn

Wprowadź poświadczenia sieciowe w systemie Windows 10 - napraw błąd

Jak naprawić błąd dostępu „Wprowadź poświadczenia sieciowe" w Windows 10?

Jeśli jesteś użytkownikiem Windows, być może widziałeś ekran „Poświadczenia sieciowe", ekran zabezpieczeń, który wymaga podania nazwy użytkownika i hasła. Jeśli masz problemy z wprowadzaniem poświadczeń sieciowych, w tym artykule podajemy kilka rozwiązań.

wprowadź dane logowania do sieci

Jeśli masz więcej niż jeden komputer, udostępnianie plików na innych komputerach z systemem operacyjnym Windows jest użyteczną, ale niezbyt łatwą w użyciu funkcją. Pojawi się ekran „Wprowadź poświadczenia sieciowe", ponieważ nie można uzyskać dostępu do udostępnionych zasobów w sieci bez wprowadzenia nazwy użytkownika i hasła.

Są one wymagane do ochrony prywatności użytkowników, dlatego udostępnianie chronione hasłem w lokalizacjach sieciowych jest domyślnie włączone.

Jeśli chcesz uzyskać dostęp do innego komputera, potrzebujesz poświadczeń logowania do komputera, na którym uzyskujesz dostęp do folderu lub danych. Nadawca musi udostępnić te foldery i ustawić odpowiednie uprawnienia, używając nazwy użytkownika i hasła. Odbiorca powinien również używać tej samej nazwy użytkownika i hasła, aby zalogować się do tego komputera w celu uzyskania dostępu.

Film pokazujący, jak naprawić błąd dostępu „Wprowadź poświadczenia sieciowe" w Windows 10:

Spis treści:

Wprowadź konto i hasło Microsoft

Konto Microsoft służy do uzyskiwania dostępu do wielu urządzeń i usług firmy Microsoft — konto (wcześniej nazywane „identyfikatorem Windows Live") służy do logowania się do Skype, Windows, Outlook.com, OneDrive, Windows Phone, Microsoft Store i Xbox Live itp. oraz tam, gdzie na dowolnym urządzeniu korzystającym z konta można uzyskać dostęp do plików osobistych, zdjęć, kontaktów i ustawień.

Jeśli używasz już adresu e-mail i hasła do logowania się do urządzeń i usług firmy Microsoft, masz już konto Microsoft. Jeśli używasz konta Microsoft do logowania się do Windows 10, spróbuj wpisać i hasło jako nazwę użytkownika konta Microsoft, a nie nazwę użytkownika i hasło do konta lokalnego. To rozwiązanie działa dla niektórych użytkowników.

[Wróć do Spisu treści]

Sprawdź, czy twoje adresy IP są prawidłowo przypisane

Adres IP (adres protokołu internetowego) to ekskluzywny numer przypisywany urządzeniom informatycznym (drukarkom, routerom, modemom itp.). Adres umożliwia urządzeniom komunikowanie się ze sobą w sieci komputerowej. Każde urządzenie podłączone do sieci IP musi mieć ten unikalny adres IP, a bez niego nie istnieje żadna sieć.

Upewnij się, że twój adres IP jest ustawiony na statyczny. Ustawienie adresu IP na automatyczny może powodować problemy z poświadczeniami sieciowymi. Po przypisaniu do urządzenia statycznego adresu IP, adres się nie zmienia. Większość urządzeń używa dynamicznych (automatycznych) adresów IP przypisywanych przez sieć podczas łączenia i często zmienia się z czasem.

Aby ustawić adres IP na statyczny, przejdź do wyszukiwania i wpisz „panel sterowania", kliknij wynik „Panel sterowania", aby go otworzyć.

sprawdź, czy adresy ip zostały poprawnie przypisane krok 1

W Panelu sterowania ustaw „Wyświetl według:" na „Małe ikony", znajdź „Centrum sieci i udostępniania" i kliknij je.

sprawdź, czy adresy ip zostały poprawnie przypisane krok 2

W Centrum sieci i udostępniania kliknij swoje połączenie (w naszym przypadku „Ethernet").

sprawdź, czy adresy ip zostały poprawnie przypisane krok 3

W oknie stanu połączenia kliknij „Właściwości".

sprawdź, czy adresy ip zostały poprawnie przypisane krok 4

We właściwościach połączenia wybierz „Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4)" i kliknij „Właściwości".

sprawdź, czy adresy ip zostały poprawnie przypisane krok 5

Wybierz „Użyj następującego adresu IP" i wprowadź adres IP, maskę podsieci (powinna pojawić się automatycznie po wprowadzeniu adresu IP), bramę domyślną. Wprowadź również preferowane i alternatywne adresy serwerów DNS. Kliknij „OK", aby zapisać zmiany.

sprawdź, czy adresy ip zostały poprawnie przypisane krok 6

[Wróć do Spisu treści]

Wprowadź nazwę komputera

Innym możliwym rozwiązaniem problemu z poświadczeniami sieciowymi jest wprowadzenie nazwy komputera, do którego próbujesz uzyskać dostęp, a następnie nazwy użytkownika. Jeśli nazwa komputera, do którego próbujesz uzyskać dostęp, to A, a masz użytkownika B, wprowadź obie. W tym przykładzie nazwą użytkownika będzie AB.

Spróbuj wpisać nazwę użytkownika w polu wprowadzania danych uwierzytelniających sieci przy użyciu tej metody i sprawdź, czy działa.

[Wróć do Spisu treści]

Usuń PIN

W Windows 10 firma Microsoft udostępnia kilka sposobów uwierzytelnienia konta poza hasłem. Jednym z nich jest osobisty numer identyfikacyjny (PIN). Kod PIN to krótki kod, który można wpisać, aby szybko zalogować się do systemu Windows 10. Ten kod musi mieć co najmniej cztery znaki. Nie jest to więc typowa metoda zabezpieczania, taka jak nazwa użytkownika i hasło.

Dlatego może to stanowić problem, ponieważ nazwa użytkownika i hasło, których używasz, mogą być wymagane do połączenia z innym komputerem/komputerami w sieci. Spróbuj przestać używać kodu PIN jako metody logowania (przynajmniej tymczasowo) i sprawdź, czy to pomaga. Innymi słowy, musisz użyć nazwy użytkownika i hasła, aby zalogować się do systemu Windows, aby rozwiązać problem z wprowadzaniem poświadczeń sieciowych. Aby usunąć kod PIN, przejdź do Ustawień i kliknij „Konta".

usuń pink krok 1

Wybierz „Opcje logowania" w lewym okienku, a następnie wyłącz PIN jako opcję logowania.

usuń pink krok 2

[Wróć do Spisu treści]

Zezwalaj systemowi Windows na zarządzanie połączeniami grupy domowej

HomeGroup to funkcja udostępniania sieci, która jest częścią systemu operacyjnego Windows 10. Firma Microsoft włączyła HomeGroup, aby umożliwić urządzeniom z systemem Windows współdzielenie zasobów z innymi komputerami w sieci lokalnej z łatwym w konfiguracji podejściem, z którego może korzystać każdy.

Aby zmienić ustawienia, wpisz „zaawansowane ustawienia udostępniania" w wyszukiwarce i kliknij wynik „Zarządzaj zaawansowanymi ustawieniami udostępniania".

zezwól systemowi Windows na zarządzanie połączeniami grupy domowej krok 1

Kliknij swoją sieć, aby ją rozwinąć i upewnij się, że zaznaczona jest opcja „Zezwalaj systemowi Windows na zarządzanie połączeniami z grupą domową (zalecane)". Jeśli nie, zaznacz ją i kliknij „Zapisz zmiany".

zezwól systemowi Windows na zarządzanie połączeniami grupy domowej krok 2

[Wróć do Spisu treści]

Dodaj poświadczenia sieciowe innego komputera do menedżera poświadczeń

Menedżer poświadczeń to miejsce, w którym system Windows przechowuje poświadczenia logowania, takie jak nazwy użytkowników, hasła i adresy. System Windows może zapisać te informacje do użytku na komputerze lokalnym, na innych komputerach w tej samej sieci, serwerach lub lokalizacjach internetowych, takich jak witryny internetowe. Te dane mogą być używane przez sam system Windows lub przez aplikacje i programy, w tym Eksplorator plików, Microsoft Office, Skype itp.

Te poświadczenia są automatycznie przechowywane i zarządzane przez system Windows i używane aplikacje. Menedżer poświadczeń otrzymuje powiadomienia o zmianie jakichkolwiek informacji uwierzytelniających i automatycznie aktualizuje, zapisując najnowsze informacje. Jeśli chcesz dodać, usunąć lub edytować poświadczenia, musisz użyć Menedżera poświadczeń.

Aby otworzyć Menedżera poświadczeń systemu Windows, wpisz „zarządzaj poświadczeniami systemu Windows" i kliknij wynik.

dodaj tam poświadczenia sieci komputerowej do menedżera poświadczeń krok 1

W Menedżerze poświadczeń kliknij „Poświadczenia systemu Windows", aby je zaznaczyć, a następnie kliknij „Dodaj poświadczenia systemu Windows".

dodaj tam poświadczenia sieci komputerowej do menedżera poświadczeń krok 2

Wprowadź nazwę komputera, do którego chcesz uzyskać dostęp, wprowadź nazwę użytkownika i hasło, a następnie kliknij „OK". Teraz, gdy dodałeś informacje o innym komputerze do Menedżera poświadczeń, powinieneś uzyskać do niego pomyślny dostęp.

dodaj tam poświadczenia sieci komputerowej do menedżera poświadczeń krok 3

Mamy nadzieję, że jedno z powyższych rozwiązań pomogło rozwiązać wszelkie problemy z wprowadzaniem danych logowania do sieci.

[Początek strony]

▼ Pokaż dyskusję

O autorze:

Rimvydas Iliavicius

Rimvydas jest badaczem z ponad czteroletnim doświadczeniem w branży cyberbezpieczeństwa. Studiował na Uniwersytecie Technicznym w Kownie, a w 2017 roku uzyskał tytuł magistra tłumaczeń i lokalizacji tekstów technicznych. Jego zainteresowania komputerami i technologią sprawiły, że stał się wszechstronnym autorem w branży IT. W PCrisk jest odpowiedzialny za pisanie szczegółowych artykułów poradnikowych dla systemu Microsoft Windows. Skontaktuj się z Rimvydasem Iliaviciusem.

Nasze przewodniki usuwania złośliwego oprogramowania są bezpłatne. Jeśli jednak chcesz nas wesprzeć, możesz przesłać nam darowiznę.

O nas

PCrisk to portal bezpieczeństwa cybernetycznego, informujący internautów o najnowszych zagrożeniach cyfrowych. Nasze artykuły są tworzone przez ekspertów ds. bezpieczeństwa i profesjonalnych badaczy złośliwego oprogramowania. Przeczytaj więcej o nas.

Przeczytaj ten artykuł w innych językach
Usuwanie wirusów i malware

Ta strona zawiera informacje o tym, jak uniknąć infekcji z powodu malware lub wirusów.

Usuwanie malware